Monday, January 19, 2009

My Trading Style - KISS

Setiap forex trader ade teknik and style masing2 termasukla aku. Utk pengetahuan semua, aku start trading forex ni since hujung thn 2007, so thn ni masuk thn kedua aku la dlm trading forex ni. Semasa aku start awl2 dulu, mmg aku naif jugakla..masuk mcm2 website antaranye Babypips la, Forexfactory la dan macam2 lg...n aku igt lg ms awal2 dl aku download trading systems yg direkomenkan oleh forum2 forex ni and trade using these systems..heheh in the end, trading platform aku jd caca marba dengan segala macam trading systems yg colourful and memeningkan.

Tp sekarang ni, aku dah jumpa teknik yg simple n selesa dgn diri aku. Now, aku prefer utk gunakan "KISS" atau "Keep It Short and Simple" trading style. Aku akan gunakan Price Action (PA), Fibonacci dan Support and Resistance (S&R) bg menentukan setup aku. Aku hanya akan trade once aku nmpk PA yg memenuhi setup aku and Risk and Return (R&R) ratio yg acceptable, normally 1:2 meaning that I am willing to take a 20pips risk for a possible return of 40pips sebagai contoh.

Aku menetapkan sasaran utk mencapai sekurang2nya 50pips setiap hari. So dalam sebulan, aku mensasarkan 1,000pips. Kl standard account,ini akan bersamaan ngn USD1,000. Cukupla utk bayar loan umah, keter, setelkan bill n beli lampin and susu anak2...huhuhhu. Hopefully aku akan berjaya..Yakin boleh!!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP