Monday, January 19, 2009

My Piplosophy in Life - My way of achieving financial freedom

Assalamualaikum wbt. Pertama sekali aku nk cakap tk sangka yg aku ni ade blog sendiri..huhuh.selalu baca blog orang jek, tak terpk lak akan ade blog sendiri. Bukan ape, ade several reasons why aku ckp camtu..satu yerla, nak buat blog ni kena ade komitmen die, bukannyer hangat2 tahi ayam je..buat separuh jalan jer..insyaAllah aku akan cuba update this blog as frequent as i can.. and lagi satu reason, aku rasa aku ni tkde good writing skills kot..hahaha i'll let you guys be the judge as my blog evolves...

Piplosophy..aper tu?? mesti ade yg tertanya2 kan..kenapa aku chose word ni as my blog name..well bg sesaper yg main forex..mesti korang da tau kan..."pip" ni actually is the smallest value change in a currency pair exchange rate, contohnya pair EUR/USD current rate is 1.3154. Nombor yang plg belakang sekali tu la dipanggil pip. So blog "My Piplosophy in Life" ni adalah personal journal of my philosophy dlm trading in forex market. ceh ade philosophy ker?..hehe...anway, plan aku utk blog ni ialah utk merekodkan every trade yg aku buat together with the trading idea behind it. Tujuannye adalah supaya aku leh disiplinkan diri aku supaya aku trade based on a good setup (Part ni aku akan citer dlm posting aku yg seterusnya) and hopefully become a successful Full Time Trader (FTT).

Aku percaya forex ni akan memberikan aku financial freedom yg aku ingini and aku dah set target by umur aku 35 thn (7thn dr sekrng) aku akan berjaya mengecapinya. Semoga aku akan berjaya! Yakin boleh!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP